تطوير نظام التسويق المحلى لمحصولى البطاطس والبرتقال بمحافظة الشرقية

Abstract: The problem of the study is the insufficient information of local marketing system which decreased agricultural exports. The study show that Egypt has a comparative advantage, united European markets are considered first important traditional markets for Egyptian exports crops. The study results for increasing exports improve techniques of grading procedures and packing, the suitable time of harvesting products and reduce the labor cost of marketing process.
Publication year 2002
Pages 184
Availability location معهد الإحصاء - جامعة القاهرة.
Availability number
Organization Name
City القاهرة
serial title المؤتمر السابع والعشرون للإحصاء وعلوم الحاسب وبحوث العمليات - الأفاق المستقبلية لتطوير التسويق المحلى لزيادة نفاذية الحاصلات الزراعية.
Author(s) from ARC
Agris Categories Agricultural economics and policies
AGROVOC
TERMS
Citrus sinensis. Marketing. Potatoes.
Publication Type Journal